Pages

Wednesday, November 11, 2009

Hiburan: melayu gemar menjadi penyanyi @ penghibur..

Melihat kepada tajuk yang ingin kita bawa....umum kita ketahui...orang melayu sekarang ramai yang suka anaknya menjadi penghibur...

Antara watak yang paling digemari ialah "Penyanyi".namun kita focus khusus kepada penyanyi wanita…

Bukan tujuan kita menghentam watak penyanyi wanita ..namun sikap di sebalik Penyanyi itu..
Umum juga kita ketahui khususnya zaman milenium ini "Kursus untuk menjadi penyanyi" tumbuh bagaikan cendawan di tepian kolam yang tumbuh dengan cepatnya...

Era sebelum milenium juga ada namun tidak sebanyak ini...
Apakah faktor yang menyumbang kepada bercambahnya Kursus seperti ini…?

Apakah menjadi Dasar Kerajaan di Bawah Kementerian Kebudayaan , Kesenian Dan Masyarakat untuk melahirkan masyarakat yang lebih gemar berhibur.

Asalkan ada Ujibakat..maka berbondong-bondonglah para remaja dengan pelbagai ragam ingin mencuba nasib terutamanya remaja wanita.

Tak kurang hebat juga Ujibakat Penyanyi Kecil. Ibu bapa sekarang seolah-olah berbangga anak menjadi terkenal. Bila anak-anak berjaya dan ditanya siapa yang memberikan galakan …”Ayah dan Ibu…serta ahli keluarga ”

Jadi benarlah barat selepas kekalahan dalam perang salib…melancarkan serangan secara dalaman ataupun psikologi ..salah satu cabangan ialah “SONG”.

Kita lihat berapa anak bangsa kita lebih gemar menjadi penyanyi..daripada menjadi Doktor walaupun 70 % keperluan doctor Negara kita di import dari luar.

No comments: